Dakšas uzstādīšana un apkope: Ieteikumi un aprūpe
Показать меню
Jaunumi

04 июл 17:21LV / Ziņas

Dakšas uzstādīšana un apkope: Ieteikumi un aprūpe

Lai gan saka, ka automašīnā nav nevienas nevajadzīgas detaļas, sabojājoties dažiem automašīna joprojām varēs braukt – lēni, čīkstot, bet varēs. Bet ja sabojājas kāda svarīgāka detaļa, automašīna var pavisam zaudēt spēju kustēties. Tādas, piemēram, ir piekares sviras jeb dakša. Bez sviras vai ja tā ir nopietni bojāta, automašīna parasti zaudē spēju kustēties, jo šis elements stabilizē un veic riteņu savirzes funkciju. Ja sviras ir bojātas, vadītāji nekavējoties sajutīs to. 

 

Automašīnas riteņiem ir ne tikai jāiztur visa mašīnas masa, bet arī jāizlīdzina atsperu dēļ radušies nelīdzenumi, kā arī jāvada un jākustina auto. Tam ir nepieciešami vairāki īpaši tehnoloģiski stiprinājumi starp virsbūvi un riteni, un viens no tiem ir šķērssvira. 

 

Ja vadības sviras ir bojātas uz priekšējiem riteņiem: 

· automašīna velkas uz sāniem, kad stūre ir taisnā stāvoklī 

· stūre ir neskaidra vai, gluži pretēji, ļoti jutīga 

· mašīna sāk skraidīties, tā ir "jāķer", un tas ir jūtams pat nelielā riestā 

· braucot pāri nelīdzenumiem, ir dzirdama klauvēšana vai rībēšana 

· ir dzirdama čīkstēšana, griežot riteņus 

· veidojas nevienmērīgs riepu protektora nodilums 

· riteņu reakcija uz stūres kustību ir novēlota 

· bremzējot automašīna velk pa labi vai pa kreisi 

· notiek ātrs sviras eņģu nodilums 

 

Salauztu balstiekārtu pazīmes uz aizmugurējiem riteņiem: 

· tāpat gadījumā ar priekšējiem riteņiem, ir dzirdamas svešas skaņas (čīkstēšana, grabēšana)* 

· izbraucot līkumu, aizmugurējā ass sāk stūrēt, šķiet, ka riteņi griež automašīnu pa apli 

· vecākām automašīnām sviru stiprinājums pie virsbūves var izlocīties. Simptomi būs tādi paši kā otrajā piemērā – aizmugurējie riteņi kļūs "vadāmi" 

 

*Ir svarīgi saprast, ka čīkstēt un slīpēt var arī cits piekares elements, ne vienmēr svira. Šajā sakarā ir svarīgi, lai automašīnu pārbaudītu speciālists. "Pašārstēšanās" šeit nepalīdzēs. 

 

Remonts, sviru nomaiņa: kāpēc iesācējiem labāk neiekāpt balstiekārtā 

Nomaiņas darbi ir jāveic tikai specializētās vietās, ja jums nav nepieciešamas pieredzes vai kvalifikācijas. Svira ir vissvarīgākā balstiekārtas daļa, un jebkura neprecizitāte montāžas laikā, specializēta aprīkojuma trūkums, piemēram, novilcēju trūkums, vai nekonsekventa montāža var izraisīt ne tikai priekšlaicīgu kluso bloku nodilumu, bet arī avārijas situāciju uz ceļa. 

http://newsblog.lvhttp://newsblog.lv
Pievienot komentāru